Studiebesök i Swedbank Arena i Solna

Kategori → Nyheter

Visning av Friends Arena (f.d. Swedbank Arena) 11 april kl 13

Studiebesöket är fulltecknat, men mejla ditt intresse fram till kl 12 idag så hör vi av oss om någon plats blir ledig.
Arenastaden ligger ett stenkast från Solna Station och erbjuder en unik mix av ett antal attraktiva beståndsdelar som tillsammans bildar en lika unik helhet. Faktum är att man får gå långt utanför Sveriges gränser för att hitta något motsvarande. La Défense i Paris är en bra jämförelse, precis som Wembley City i London. Det är verkligen ingen överdrift att påstå att denna stadsdel, som skapas på en tidigare lågutnyttjad industrimark i Solna, kommer att ge eko i hela norra Europa.

I området byggs toppmoderna kontorslösningar och trygga bostäder samt Friends Arena, Sveriges nya nationalarena för fotboll och en plats för många andra unika evenemang. Friends Arena kommer att gästas av det svenska fotbollslandslaget, AIK, kända artister och unika shower. Året runt. Hit kommer världsartister inom sport och musik för att tävla om medaljer och publikens hjärtan. När arenan står färdig år 2012 kan Solna och huvudstadsregionen stoltsera med att ha Skandinaviens största och mest moderna multifunktionella arena.

Den 11 april inbjuder programråd Öst föreningens medlemmar och andra intresserade till visning av Friends Arena .

Tid: Onsdagen den 11 april 2012, kl. 13.00
Plats: Informationscenter, Dalvägen 20-22, Solna se karta
Anmälan: görs HÄR   obs! begränsat antal platser
Kostnad: Kostnadsfritt för medlemmar (enskilda och korporativa), 400 kr icke medlemmar