Upplev Paris i vår med sikte på betong – studiebesök samt mässan World of Concrete!

Inbjudan till studiebesök och middag i Paris den 23 april. Under samma vecka, passa på att besöka World of Concrete Europe!

Världsarv från 1937 av Auguste Perret

I år anordnas för första gången det stora evenemanget World of Concrete i Europa. Denna världens största betongmässa brukar äga rum i Las Vegas varje år, men nu kommer alltså World of Concrete Europe att anordnas i Paris den 20–25 april. För mer information, se http://10times.com/world-concrete-europe samt Youtube-filmen https://www.youtube.com/watch?v=0nPjhaupI_o

Nybyggd förskola i södra ParisMissa inte detta gyllene tillfälle att uppleva Paris om våren, och samtidigt se det senaste inom betongvärlden. Varför inte resa dit och stanna några dagar i samband med mässan? Se till att lägga din resa så att du säkert är där torsdagen den 23 april! Då har du möjlighet att ytterligare förhöja upplevelsen genom att delta i Betongföreningens aktivitet. Följ med på en kvalificerad dagstur i denna storstad och studera spännande byggnadsverk av betong från olika tidsepoker. Professor Elizabeth Hatz vid KTH Arkitekturskolan i Stockholm, som är medlem av Rådet för estetik, har utarbetat programmet och guidar under dagen. Gruppen tar sig fram med den effektiva tunnelbanan och besöker 4–5 utvalda byggnader. Turen avslutas med en gemensam middag på restaurang.

Ett begränsat antal deltagare kan ges plats i denna rundtur, så anmäl dig så snart som möjligt, dock senast den 23:e mars. Avbokning kan inte göras efter den 23:e mars.

Betongföreningen ordnar guidning och middag den 23 april till ett pris av 2 500 kr. Du bokar och bekostar själv resa, hotell och mässbesök.

Välkommen med din anmälan senast den 23 mars!

Betongföreningen
Rådet för estetik samt VD