Träffpunkt Betong 15 – anmäl dig senast 23 september!

Kategori → Nyheter, Träffpunkt 15

Karen Scrivener

En av höjdpunkterna på Träffpunkt Betong 15 är föreläsningen av Swedish Concrete Award-mottagaren Karen Scrivener, professor på Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne. Inom betongforskningen är hon ett världsnamn. Titeln på hennes föreläsning är Challenges for Concrete. Så här skriver hon med egna ord:

Concrete is the most used material on earth, making up about half of everything human beings produce each year. It is, in fact, a very ecologically friendly material, but nevertheless, because of the enormous volumes, accounts for some 10% of anthropogenic CO2 emissions. Continuing to reduce this figure is a challenge both on a global and local level. In responding to this challenge we have to be realistic about the viable options. Unfortunately a substantial amount of research funding is being dedicated to overhyped unrealistic solutions which can never have a major impact. In this talk I will try to identify what are the real research needs and how we can bring these to the attention of governments and funding agencies.

Karen Scrivener mottar priset på Träffpunkt Betong 15 den 7 oktober på Clarion Hotel Sign i Stockholm. Då kommer hon också att ge en föreläsning.

I övrigt händer följande: Med föreläsningar av de nominerade till Betonggalan inom områdena forskning, arkitektur, konstruktion och entreprenad får vi en uppdatering om det allra senaste och intressantaste inom betongsektorn. Vi har i år parallella sessioner så att du själv kan plocka ut det bästa för just dig.

Efter dagens föreläsningar upprepar vi förra årets mingelmiddag där branschens olika aktörer får träffas.

Tid och plats

Datum: Onsdag den 7 oktober 2015
Plats: Clarion Hotel Sign, Östra Järnvägsgatan 35, Stockholm
Anmälan: Sista anmälningsdag är passerad. Vid senare anmälan kan eventuella restplatser finnas. Garanteras dock ej. Anmäl dig via knappen nedan
Avgift: 2 900 kr för medlemmar (enskilda och korporativa), 3 900 kr icke medlemmar inkl middag. (Medlemskap kostar 280 kr, studerande 50 kr, om du är under 30 år är det gratis).

Program »

Utställare kontaktar Roger Andersson på tel 08-762 62 14 eller 0733-90 55 19 eller via epost roger@betong.se.

Vid frågor om anmälan, kontakta Karin Glad via epostadressen karin.glad@cbi.se eller telefon 010-516 68 09.

Varmt välkommen!

Vi tackar våra sponsorer och utställare!

(Listan fylls på vartefter)

Huvudsponsorer

Övriga sponsorer